یاران منتظر

مطالبه تخصصی فضای مجازی

یاران منتظر

مطالبه تخصصی فضای مجازی

مسامحه مساوی با حذف

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳ ب.ظ

رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) همواره بر لزوم مقابله با مستکبران جهانخوار تاکید داشته و می فرمایند: "از جمله چیزهایی که برای قیام مسلمانان و مستضعفان جهان علیه چپاولگران جهانی و مستکبران جهانخوار لازم به تذکر است آن است که نوعا قدرتهای ستمگر از راه ارعاب و تهدید یا به وسیله بوق های تبلیغاتی خودشان و یا به وسیله اعمال مزدور بومی خائن شان مقاصد شوم خود را اجرا می کنند، در صورتی که ملت ها با هشیاری و وحدت در مقابلشان بایستند موفق به اجرای آن نخواهند شد و زنده ترین شاهد در کشورهای منطقه، ایران است."

در قرآن کریم، خداوند همواره به مخلوقات خود دستور می دهد تا در برابر دشمنان استراتژی خاصی داشته باشند و همچنین روش هایی که توسط دشمنان علیه اسلام و مسلمین استفاده می شود را گوشزد می کند که به اختصار به آنها می پردازیم:

الف. ایجاد تردید و حیرانی: تردید و ایجاد سرگشتگی برای انسان از جمله ابزارهای مهم دشمنان است که از این طریق زمینه پذیرش انحرافات برای انسان فراهم می‌شود. تردید در مؤمنان عمدتاً با وسوسه شروع می‌شود. وسوسه می‌تواند مؤمنان را نسبت به باورهای خود سست نموده و راه را برای تردید و حیران شدن فراهم نماید و کسی که این چنین مردد و حیران شود، نمی‌تواند مطیع اوامر الهی باشد. بنابراین، از حق منحرف خواهد شد.

ب. ایجاد اختلاف بین مؤمنان: اختلاف و تفرقه افکنی نیز از دیگر ابزارهای دشمنان است. این ابزار کارآمد، باعث شکستن صفوف مستحکم مؤمنان شده و دشمنان نیز از آن برای انحراف مؤمنین استفاده می‌کنند. خداوند درباره تفرقه افکنی کفار می‌فرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعا»؛ فرعون در زمین برترى‌‏جویى کرد و اهل آن‌ را به گروه‏‌هاى مختلفى تقسیم نمود.

ج. جنگ روانی: از دیگر شیوهای کلی دشمنان جنگ روانی است. در قرآن موارد مختلفی را می‌توان یافت که دشمنان با هدف ضربه زدن به جامعه اسلامی از آن استفاده می‌کنند. مواردی از قبیل تحقیر مؤمنان و بزرگ‌نمایی مخالفان، توجیه، شایعه پراکنی، تضعیف باورهای دینی، اظهارات دروغین و یا ریاکارانه، وعده‌های دروغین، فریب و... از جمله آنها می‌باشد. هدف دشمنان از چنین رفتارهایی القای یأس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیاء الله و دستورات الهی است. به عنوان مثال می‌توان به شگرد فریب اشاره کرد که معمولاً با کذب و دروغ همراه است.

با توجه به روشنگری های قرآن و مقایسه ی آنها با امروز در می یابیم که دشمن هنوز هم با همان ترفندهای قدیمی خود و تنها با تغییر صورت ظاهری آن گام در فضای مجازی و حقیقی گذاشته است. فضای مجازی به گونه ای طراحی شده است که گام به گام با شگرد های معاندین پیش می رود تا هر آنچه که آنها می خواهند از کشورهای تحت سلطه تغذیه کنند و نهایتا با اتمام نقشه ها و به خاک سیاه نشاندن کشور مورد نظر  به دنبال مستعمره ی دیگر می روند. در این مسیر دشمن برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای گوناگونی همچون شبکه های به اصطلاح اجتماعی استفاده می کند تا بتواند اطلاعات خود را از طریق جاسوسی و تجسس در این شبکه ها بدست آورد و بعد از مدتی علیه همان کشور استفاده نماید که ایران نیز از این امر مستثنا نیست. ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮﺍﯼ مقابله با ﺍﺳﻼﻡ و مسلمین از  ﭼﻬﺎﺭ روش بهره می گیرد، می توان گفت همان روش های اشاره شده در قرآن، که تنها تغییر نام داده است: ﺗﻄﻤﯿﻊ، ﺗﺤﻘﯿﺮ، ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻭ ﺣﺬﻑ. این شیوه ی برخورد دشمنان هم در دنیای واقعی و هم در فضای مجازی صادق است. ﺑﺎ مروﺭﯼ ﺑﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﺮﺍﻕ به وضوح مشاهده کنیم. ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺟﻨﮓ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﻋﺮﺍﻕ، ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﯼ ﺍﺑﺮﻗﺪﺭﺕ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺭﺍ در ﮔﻮﺵ ﺻﺪﺍﻡ ﺯﻣﺰﻣﻪ می ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﺎﺯﻩ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﺭﺍ تحت ﺳﻠﻄﻪ ﺧﻮﺩ گرفته و کشورگشایی کند، ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺟﻨﮓ ﺷﺪ. ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﺍﮐﺜﺮ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﺣﻤﺎﯾﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﮊﯾﻢ بعثی ﻓﺮﻭ ﮔﺬﺍﺭ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ. ﺳﺎﻟﻬﺎ پس از ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺟﻨﮓ، ﺗﺤﻘﯿﺮ ﻋﺮﺍﻕ ﺗﻮﺳﻂ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻋﺮﺍﻕ کشوری اﺴﺖ ﺑﺎ ﺫﺧﺎﯾﺮ ﺑﻤﺐ ﻫﺎﯼ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﺳﻼﺡ ﻫﺎﯼ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﺟﻤﻌﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ بهانه ﻋﺮﺍﻕ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺷﺪ، ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻟﺸﮕﺮ ﮐﺸﯽ، ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ تغییر دولت اﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ.

ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﮐﻪ قادر به جنگ رودررو مقابل ایران نمی باشند، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ با استفاده از بستر ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ بر آن شدند ﺗﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ پلید ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺳﺎﺯﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﻀﺎ ﻧﻈﺎﺭﻩ ﮔﺮ ﺷﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺖ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﺍﻧﮕﯿﺰ افراد ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﮔﺮﺩﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻃﻨﺰ ﻫﺎﯼ ﮔﺴﺘﺎﺥ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺩﺑﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺩﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻗﻮﻣﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﭼﺮﺧﺪ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﮐﻢ ﮐﻢ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻭ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﺩﻟﮑﺶ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﮏ ﻭ ﺷﺒﻬﻪ ﺩﺭ ﺫﻫﻦ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﯾﺪﻥ ﺗﻀﺎﺩﻫﺎ ﻭ ﺑﺪﺑﯿﻨﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﺣﺬﻑ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. قطعا شناخت به موقع این توطئه ها و به دست آوردن اطلاعات از نقشه ها و برنامه های شیطانی آنها، مانع از بروز دشمنی و پیش روی توطئه خواهد شد. اما با نگاهی بر گذشته ی شیطان بزرگ، آمریکا، و دیگر دشمنان در می یابیم که فقط ایران اسلامی نیست که از جاسوسی و سوء استفاده ی این کشورها در امان نمانده، بلکه با توجه به افشاگری های اخیر وب سایت ویکی لیکس در میابیم سرویس های جاسوسی-تروریستی دولت های صهیونیستی همواره به تخلیه ی اطلاعاتی کاربران در کشورهای مختلف مشغول هستند.  وزارت اطلاعات آمریکا و سازمان های جاسوسی آمریکا (سیا) و اسرائیل (موساد) به قدری حقیر و گستاخ هستند  که توانسته اند در طی سالهای 2006 تا 2012 میلادی از ریاست جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان که دوست و شفیق خود آنهاست جاسوسی کنند. لازم به ذکر است که خود آمریکایی ها مجبور به استفاده ی محدود از شبکه های اجتماعی هستند. بارها و بارها باراک اوباما اشاره کرده است که فرزندان وی حق استفاده از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی را ندارند. همچنین این دولتمردان صهیونیستی تاکید کرده اند که شبکه های به اصطلاح اجتماعی را برای دیگر کشور ها و دیگر مقاصد تولید کرده اند.

این اعترافات گواه خوبی است برای آنکه ما به این نتیجه برسیم، در معرض حملات و جاسوسی قرار داریم و باید بسیار هوشیار باشیم؛ زیرا دشمن همیشه هوشیار است. تنها ابهامی که وجود دارد این است که ما می دانیم که دشمنان اسلام و مسلیمن از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال نابود کردن ریشه های اسلام و ایران هستند و نیز می دانیم که آنان از روش فرهنگی وارد شده اند و تمامی شبکه های ضداجتماعی صهیونیستی نظیر فیس بوک، وایبر، تلگرام، واتس اپ و غیره زیر نظر آنها فعالیت می کنند. پس  عاقلانه نیست که اجازه دهیم این جاسوسکده های همیشه همراه آزادانه در کشورمان فعالیت کنند و عقلانی نیست که مسئولین و یا ارگان های حساس برای امور اداری و شخصی خود از این نجس افزارها استفاده نمایند. قوه قضائیه باید نظارت بیشتری بر شبکه های ضد اجتماعی داشته باشد و نیز قوه مقننه نیز باید قوانین و طرح هایی را تصویب کند تا هیچ یک از مسئولین از این گونه نرم افزارها استفاده ننمایند. البته این را نیز می دانیم که داشتن تبادل اطلاعات می تواند بسیار سازنده باشد؛ پس از قوه مجریه این انتظار می رود که با وجود هزاران جوان دانش آموخته در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات، به طراحی نرم افزارهای بومی و تسهیل در بروکراسی در جهت اجرایی شدن این گونه طرح ها کمک نمایند.

اندکی صبر، سحر نزدیک است...

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر...

 


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۴/۳۱
  • ۴۶۹ نمایش
  • yarane montazer

نظرات (۱)

عالی بود . انشالله این مطالب باعث روشنفکری عموم مردم شود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی